tisdag 29 november 2011

Dagen vi aldrig glömmer

Om ungefär tre timmar, fast för ett år sedan, satte värkarna igång. Jag vaknade av att det gjorde super ont i magen och det tog ett tag innan kg fattade att det var förlossningen som kanske satt igång. Jag ringde min mamma vid sex tiden på morgonen och hon sa att "Det är förmodligen bara förvärkar, du får säääkert vänta en vecka till på din lilla". Nej, jag kände att det var nåt på gång för så ont som dom gjorde kunde det inte vara annat än riktig värkar.

Den dagen, 30 november 2010 gick jag och Emil på stan och letade julklappar medan jag hade värkar var tionde minut. Dom blev tätare och kom starkare ju längre in på eftermiddagen vi kom. Tjugo i fem åkte vi in på förlossningen och tjugo över ett på natten (1dec) kom vår prinsessa. Oline fyller 1 år på torsdag och tiden har gått så fort (som jag så många gånger sagt) att jag inte riktigt förstår vart året har tagit vägen. Det bästa året i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!