tisdag 19 juli 2011

En regnig utflykt

I förmiddags var vi på kurs med Amadeus. Oline fick följa även denna gång, då pappan jobbar, men det gick bra mycket bättre idag. Förra gången hade jag glömt både napp och snutte hemma så hon kom aldrig till ro och ville somna (även fast det var hennes sovtid) så idag var jag extra noga med packningen.

Kursen gick bra, mycket bra. Han har aldrig gått så bra som han gick idag. Vi körde en lång bana (rallylydnad) och han följde vartenda steg jag tog. Stolt matte!
Väl hemma käkade vi lunch, städade lite och sen tänkte jag att vi skulle promenera ner til ICA och handla lite. Det fick bli dagens utflykt, tänkte jag. När vi skulle gå regnade det lite grann, men inte så att man stördes av det. När vi hade ungefär 100meter kvar till affären så kom det en riktig störtskur, så Amadeus fick hoppa in under vagnen där han brukar ligga när vi går lång och han inte orkar, just för att han hatar regn. Haha! Han blir alldeles knäsvag så fort han får regndroppar på sig! Jaja, tänkte jag och vi gick in för att handla och vovven fick stanna ute, under tak. När vi var klar hade det slutat regna och då tänkte jag att vi passar på att skynda oss hem ifall det kommer en till skur. Och JA! En skur kom det kan jag lova, men såklart INNAN vi kom hem. Vi hade inte ens hunnit gått halva vägen innan det börjar spöregna, åska och blixtra! Amadeus fort in under vagnen och blev livrädd för åskan. Oline var gömd i vagnen under regnskyddet så hon var iallafall torr när vi kom hem. Det var lite annat med mig och Amadeus. Alla kläder fick fort hängas upp på tork när vi kom hem. Haha, snacka om att pricka in regnet.

Oj, vad långt inlägg det blev. Ni kanske inte ens orkar ta er igenom hälften.. Haha, det blir ett bra minne iallfall. Kvällskram till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!