söndag 20 mars 2011

KRAV

Jag skrev förut att amningen gick sådär och att mjölken börjat sina. Jag gick iväg till amningsmottagningen och frågade vad jag skulle göra och vad dom trodde. Barnmorskan som tog emot oss trodde, precis som jag, att mjölken höll på att sina och att det var därför Oline vart så arg varje gång det var matdags. Jag fick tipsen att amma så mycket som möjligt, ge henne ersättning och pumpa ur när hon blir för arg för att äta, och sen dricka ett te som heter Luzern. Jag känner redan nu att mjölken håller på att komma tillbaka. Hela dagen igår räckte det med att jag ammade henne och ingen ersättning behövdes. Känns underbart! Hon får dock fortfarande ersättning på kvällarna när hon ska sova, men jag hittade en ekologisk och krav-odlad ersättning när jag var och handlade häromdagen så det känns iallafall lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!