måndag 19 mars 2012

Sjuk tjej

Inatt vaknade jag av en liten tjej som skrek och knappt kunde andas när jag kom in till hennes rum. Hon kändes jättevarm så jag tog tempen och ja, 39,3 i feber. På nån timme så ökade den till 40 och vi kände att vi började bli lite oroliga då det gick så fort. Men efter att ha öppnat fönstret på vid gavel och låtit henne ligga i blöjan utan täcke så gick den ner till 38,9.

Nu på morgonen hade hon 39,3 igen. Så febern håller i sig. Jag undrar ifall det är krupp då hon har så svårt att andas ibland eller om det är en vanlig influensa. Inget babysim för oss idag iallafall! Vi har turen att vår pappa kan vara hemma med oss idag då de ska börja tapetsera i två rum. Skönt och lite mysigt även fast vi har en sjuk liten tjej.

Lite bus med pappa klarar jag allt av, säger lilla O.

3 kommentarer:

  1. näe fyy, stackars lilltjejen :( krya krya !! usch för alla sjukdomar, kan vi inte bara få vara friska ? :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det önskar jag med! Det känns som om alla är sjuka hela tiden.. Kram!

      Radera
  2. Stackars liten.. aldrig kul när dom små är sjuka...

    SvaraRadera

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!