tisdag 12 april 2011

Amning

Nu sover Oline ute i vagnen. Lite tidigare än vanligt, men då hon tyckte det var dags att kliva upp vid kvart över sex, och eftersom vi ska på kyrkis sen, så tror jag att det är bra att hon sover nu.

Inatt ville inte amningen fungera alls. Som många av er säkert vet, så har ju mjölken börjat sina och jag har gjort allt för att den ska komma tillbaka. Det har inte gått sådär jätte bra, men jag har iallafall kunnat amma på nätterna och nån gång på dagen. Inatt ville hon inte ta bröstet, så jag vart helt förtvivlad och tänkte att nu är mjölken helt slut. Men i morse ville hon äta en slurk, dock inte mycket, men ändå.
Jag vet att det förmodligen aldrig kommer gå att bara amma, utan att ge ersättning, men jag ger inte upp. Jag ska prova att dricka dubbelt så mycket av amningsteet, och fortsätta ge henne bröstet varje gång det är dags för henne att äta. Jag fick en kommentar på Facebook, av en som brukar vara med i min mammagrupp ibland, att hennes mjölk hade nu ökat pågrund av att hon gett honom bröstet hela tiden, även fast han inte ätit. Jag kommer kanske inte kunna amma mer än 4 gånger per dag, men det är bättre än de få gånger hon äter därifrån nu. En gång är ingen gång, två gånger är en vana. Brukar man inte säga så?

Nä, nu ska jag dricka upp teet, hehe, och plocka lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!