söndag 22 maj 2011

Ekologisk välling

Jag hade tänkt haft en städ och fixardag idag, men Oline har inte velat sova så mycket och länge åt gången så jag blev avbruten hela tiden. Badrummet fick sig en genomgång iallafall, och lite tvätt har jag fixat.

Vid fyra tyckte hon däremot att det var dags att somna och hon sov då till strax efter sex när jag väckte henne för att inte kvällen skulle bli helt konsig. Gröt, pyjamas på och sen mys med pappa och därefter välling. Ja, vi har börjat gett henne välling nu. Jag fick tre paket 6månaders-välling av grannen så jag kände att det var lika bra att prova. Hon älskar det (har inte varit nåt hon inte äter än så länge) och håller sig mätt längre än på bara ersättning. Det kan vara vällingen som gör att hon klarar sig natten igenom, tror jag. Jag är väldigt noga med att hon bara får i sig mat som är ekologiskt odlad, så det känns som ett bra alternativ att börja leta eko-välling också, då jag helst inte vill ge henne den jag har nu. Ersättning och burkmat köper jag ekologisk, men jag har ännu inte sett nån välling. Men jag kanske inte har letat tillräckligt bra.

Godnatt och kram på er!

1 kommentar:

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!