söndag 8 maj 2011

Vaken mitt i natten

Oline somnade direkt när vi kom hem, vid halv åtta tiden. Sen dess har jag ätit varma mackor tillsammans med Emil och vi ligger nu i soffan och slappar. Jag somnade en sväng tillochmed, trött som jag är. Men man kan ju inte vara annat nu när Oline har kommit på en ny grej. Hon vill nämligen vara vaken en dryg timme mitt i natten. Varje natt! Hon sover jätte bra från ungefär sju till halv fyra, utan att vakna. Men sen från halv fyra till fem ska hon vara vaken. Det har hon bestämt! Men mamman tycker inte att det är så roligt. Sen från fem sover hon till sju, det är en helt okej tid att gå upp med tanke på att hon somnar vid sju på kvällarna, me den där dryga timmen hon är vaken vill jag ha bort!

Jag tycker vi har fått in väldigt bra rutiner nu vid nattning. Vi gör visserligen så som vi alltid gjort. Gröt, pyjamas på, leka lite, sen mat och sova. Det fungerar otroligt bra för oss och jag hoppas att det fortsätter att fungera bra.

Nä, nu ska jag fortsätta se ut bilder vi ska framkalla.

1 kommentar:

  1. Kul att du hittade in till mig:) Ja han är bra go! Hur gammal är din lilla solstråle??

    Jag känner mig helt återställd efter förlossningen nu:) Bara magen som skulle kunna dra ihop sig lite till om det nu är nått man ska påpeka. Men det känns inte så viktigt just nu:) Hur kände du dig efter att du fött barn?

    SvaraRadera

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!