söndag 8 maj 2011

Förbud mot rökning och hundbajs

En sak jag tänkt på mycket ett tag nu är förbudet att rasta hundar (och katter) inom bostadsområden, som till exempel Håsta! Självklart tycker jag också att det inte är så mysigt att kliva i en hög som ägaren inte plockat upp och självklart plockar jag upp efter min hund. Men ska det finnas ett förbud att rasta sina hundar inom bostadsområdet man bor i, tycker jag at de lika väl ska finnas ett förbud att röka inom samma område. Det ligger nämligen, säkert dubbelt så många fimpar och cigarettpaket på marken än vad det ligger högar med hundbajs. Antingen trär ett förbud mot rökning in eller så går både rökare och hundägare en kurs i att plocka upp efter sig! Vad tycker ni? Är jag helt ute och cyklar?

1 kommentar:

  1. Just denna fråga sitter jag och funderar på. Vår bostadsvärd säger att dom inte kan förbjuda folk att röka på gården. Om detta stämmer så borde dom ju inte kunna förbjuda rastning av hundar heller (precis som du säger). Försöker googla på vad lagen säger egentligen, för ingen verkar veta vad som gäller "på riktigt".

    SvaraRadera

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!