torsdag 12 maj 2011

Mer om Olines vikt

Nu är vi nyss hemkomna från BVC, lunch hos pappan och en tur in på Lindex för att hämta Up&Go paket från Libero.

Oline hade ju som sagt gått ner i vikt förra veckan. Hon låg då på 6460 gram när hon egentligen skulle väga ett kilo mer. Vår BVC sköterska och läkaren trodde att det var min mjölk som inte hade någon näring kvar, utan att det mest var "sockermjölk" och tyckte att jag skulle börja med ersättning. Jag har ju, som de flesta av er vet, kämpat med att få igång amningen igen och lyckades men då till ingen nytta. Mjölken kom visserligen tillbaka men ger den itne någon näring tycker jag att det känns ganska hopplöst. Jag ammar henne ungefär två gånger per dygn nu och det fungerar bra. Alla andra tillfällen får hon flaska med ersättning och hon är mycket nöjdare, mättare och har gått upp till 6800g nu på en dryg vecka. För mig känns det tråkigt att inte amma längre, men då tänker jag bara på mig själv. Oline verkar hur nöjd som helst och det är det som är det viktigaste! 

1 kommentar:

  1. Men vad skönt att det funkar nu, men väldigt trist med amningen om du vill amma . :( Hoppas att hon fortstter gå upp bra i vikt :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!